Nederlandse vrouw staat ‘s ochtends inspiratieloos voor de kledingkast
Dit blijkt uit onderzoek dat Fashionchick onlangs uitvoerde onder 350 vrouwen. Een derde van de ondervraagde vrouwen staat elke ochtend inspiratieloos voor haar kledingkast en 60% geeft aan hier regelmatig last van te hebben. Daarnaast blijkt vooral het combineren van verschillende items problematisch; 63% van de vrouwen geeft aan hier moeite mee te hebben. Modeplatform Fashionchick.nl geeft deze vrouwen een steuntje in hun rug. Deze week zijn we alweer over de helft van het derde seizoen van ‘Fashionchick: Elke dag een look’.
Stap uit je comfort zone
Bij zo’n uitslag rijst natuurlijk de vraag waar dit gebrek aan inspiratie vandaan komt. Volgens hoofdredacteur Kristel Kwast van Fashionchick komt dat vooral door de veiligheid die de gemiddelde Nederlandse vrouw opzoekt en het gebrek aan diversiteit in haar kast: ‘Uit ons onderzoek komt naar voren dat vrouwen snel kiezen voor een basic look (37%) en dol zijn op de kleur zwart (33%). Daarnaast kan het overgrote deel niet zonder haar oude, vertrouwde jeans. Met deze ingrediënten valt het inderdaad niet mee om iedere dag weer een verrassende outfit samen te stellen. Vergelijk het maar eens met je avondeten; hoeveel verschillende gerechten kun jij maken met aardappels, sperziebonen en gehakt?’. Fashionchick ziet het als haar taak om deze vrouwen te laten zien dat je met een kleine aanvulling op je basis garderobe een groot aantal verschillende looks kunt samenstellen. En dat je met één statement item of eyecatcher vaak een hele goede en vooral draagbare vertaling van de huidige trends kunt maken. ‘Veel vrouwen weten eigenlijk niet zo goed wat ze met de laatste trends aan moeten en blijven daarom vaak hangen in wat bekend is. Wij helpen ze door te laten zien dat je met een klein stapje uit je comfort zone tóch bij je eigen stijl kunt blijven en tegelijkertijd met de laatste trends mee kunt doen. En omdat alle looks direct via Fashionchick te shoppen zijn, maken we de drempel zo mogelijk nóg een stukje lager.’ , aldus hoofdredacteur Kristel Kwast.
65% van de vrouwen wordt geïnspireerd door modebloggers
Opnieuw wordt er in het derde seizoen van ‘Fashionchick: Elke dag een look’ nauw samengewerkt met Nederlands’ grootste modebloggers, zoals MODEROSA, A Dash Of Fash en Billie Rose. En ook dat is om de Nederlandse vrouw in haar behoeften te voorzien: van de 350 ondervraagde vrouwen geeft 65% namelijk aan dat zij haar kledinginspiratie het liefst bij bloggers vandaan haalt. Het bloggerteam is dit seizoen aangevuld met een aantal nieuwe gezichten. Zo is Fashionchick samenwerkingen aangegaan met modebloggers Maureen Powel, Hashtag by Lily, Anna Rike, Fashion Zen en Worlds Affair.
‘Fashionchick: Elke dag een nieuwe look’ is van zondag t/m woensdag vier keer op een avond te zien op Net5 tussen 17:45u en 01:00u.